Yksi valmistunut kortti. Tuosta pohjasta on pari viittä vaille valmista, mutta kaipaavat vielä hiukan jotakin. Nuo palat on tulleet jossakin jämäpalapussissa, jonka olen ostanut tilkkujen aluetapahtumasta. Ei mun värit ollenkaan ja ovat jääneet kaappiin pyörimään. Viime viionloppuna tajusin, että ne voivat olla jonkun lempiväri ja kun nyt sattumoisin olin hakenut viimeiset palat muuta väriä siitä pussista, niin päätinpä käyttää nuo kortteihin.

Pitsipalan sain äidiltä. Hänelle sen toi naapuri, joka tiesi loppunsa lähestyvän kohta ja siivoili huusholliaan (1990-luvun alkupuolella). Tuo oli hänen ullakollaan verhona ja hän halusi äidin kautta välittää sen mulle, kun käytän pitsejä korteissa. Maalasin sen moniväriseksi kankaanpainoväreillä ja sitä on riittänyt aika kauan ja moneen paikkaan. Monta palaa ei ole mennyt hukkaan, joitakin olen lahjoittanut ja vieläkin sitä riittää. Olen käyttänyt sitä tilkkuvliivissä ja siihen olen halunnut pientä korjausta. Kun liivi on käsillä, en muista missä on tilkku tai kun tilkku löytyy, ei ole juuri silloin ollut aikaa lisätä sitä yhtä pitsipalaa.

Joku kirjovärjäyssuikale, jätin värjätessä tulleen hapsureunan ja vuoriin tein vastaavan. Kukkakori on pilalle huopunutta huopaa. Olen tehnyt sen tädilleni, kun opettelin kangaspuilla kutomista. Liki 40 vuotta huopa ehti olla käytössä, mutta viime talvena täti oli vahingossa laittanut sen pesukoneeseen ja lopputulos oli melko ei-toivottu. Viikko sitten huopa kulkeutui takaisin mulle. Tädiltä ja tädin taloyhtiön roskiksesta Tukholmasta kulkeutuu yhtä sun toista tuunattavaa sekä siskolle että mulle. Kukka tuli yhdessä synttärivaihdon paketissa.