Maakuntamatka jatkui Luvialle, entisen kiltani värjäyspäivään. Olin tullut jo edellisenä iltana ja olin emännän muille lupaama yllätys. Aika lämpimät tunteet läikähti, kun näin vanhat tutut. Olen yksi killan perustajajäsenistä, ekan kokouksen koollekutsuja ja osan kanssa ehdimme olla samassa killassa toistakymmentä vuotta.

Muovit nurmikolle, saunapuita tuulenpitimiksi kulmille ja värjäämään. Olin varautunut aika niukasti, kun matkalukkuun piti mahtua niin paljon muutakin. Varasin mukaan vähän limenvihreää ja valkoista kangasta, mustaa vihreää, ruskeaa ja punaista väriä - loput ovat siskon työhuoneella eivätkä juuri siihen hätään olleet pakattavissa.

Vasemmassa reunassa alkuperäinen väri. Ensin maalasin vuorotellen kaikilla, rypytin ja hain jotain pensaan lehtiä väleihin. Kun en tykännyt siitä, maalasin koko kankaan punaisella ja rypytin. Ei olleet mun värit eikä paljon paremmaksi muuttuneet uudellakaan käsittelyllä, mutta kaipa tuokin paikkansa löytää - yksi idea onkin, mutta pitää vähän laskea riittääkö tuo värjätty kangas siihen.

Valkoiselle taitetulle kankaalle vihreän ja mustan purkin loppuvärien imeytys. Kun valkoiset osat paistoivat liikaa, niin maalasin vielä märän kankaan puhtaalla vedellä.

Kivivärjäystä (ML)

Keinokuitupitsillä. Puuvillainen imi itseensä kaiken värin eikä siitä jäänyt kunnon kuvioita. (ML)

Muovisella kakkuliinalla. (MK)

Laskoksia ja merisuolaa. (ML)

Saniaisia ja merisuolaa.

Kivivärjäys. (TS)

Spiraali. Tätä en nähnyt avattuna. (TM)

Karkkirasia... (TM)

Laskoksia. (MK)

Tämän purkinpuhdistuskankaan jälkeen tuli monta muuta. Ja kun purkinpohjia ei riittänyt tarpeeksi, piti sekoitella joitakin uusia "jämä"värejä (mun)

Laskoksia. (ML)

 

Satakuntakierroksella oli mukavaa seuraa, kivaa tekemistä ja hyvää ruokaa. Kiitos!