Syksyllä siivosimme siskon kanssa hänen mökkinsä varastoa. Laattoja, toisenlaisia laattoja, kolmansia...sekalaisia...paloja. Isä on säästänyt kaikista heidän remonteistaan loput laatat ja pikkupalatkin. Inventaariomme jälkeen ei ihan pieni määrä.

Pikkupaloista valitsin sinisiä kylppärin lattialaattoja yli 30 vuoden takaa. Olin silloin työttömänä ja auttamassa isää remontin teossa. Vähän myöhemmin olin saanut vanhemmiltani tuparilahjaksi tarjoiluvaunun. Se on ollut kukkapöytänä, aputasona tietokoneella, tavarankeruupaikkana ja nyt taas kukkatasona. Valkoiset pinnat ovat nyt sinisiä. Itse en leikannut yhtään palaa ja joitakin liian leveitä saumoja jäi. Niissä on nyt sinisiä helmiä.





Tuohan hukkuu nyt kukkien alle lähes kokonaan. Isoimman kukan olen luvannut muualle, kunhan sille järjestyy kuljetus lauhana päivänä. Alatason Mersu on siskon mosaiikeilla päällystämä iso virtahepolipas.



Hyvin pieni pilkahdus näkyy säiden runnomasta isosta suojaruukusta, joka on pikkusiskon tuunaama ja sisätiloissa kestää ihan ookoosti.



Kasvien sekaan kätkeytyy monenlaista...
Joskus mulla on ollut pieniä linnunpönttöjä ja pikkiriikkisä punaisia lintuja. Nyt  ei taloudessani ole sen sorttin kukkaa, mihin semmoisia sopisi. Tämä pesä on pienen särkyneen keramiikkaruukun jalka nurinpäin käännetynä ja siinä olevat munat stryroxia, joihin olen lakannut servettiä pintaan.